سلام به وب سایت خوش آمدید

script type="text/javascript">var pb_zarpop_user_id = 3003; تحقیق کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه - محرم ۹۵
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها زنگاری چون زنگار مس دارند، پس آنها را با استغفار جلا دهید [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 95 مهر 27 , ساعت 10:33 عصر

کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه تحقیق - انشا

چهار ماده پرمصرف در زندگی :

1) گوجه فرنگی

ویتامین یا ماده ی مغذی اصلی: لیکوپن

اگر خودتان هم در حیاط پشت خانه تان گوجه فرنگی نکارید، مطمئناً این ماده غذایی را از بازار خریداری کرده و در یخچال خود نگاه می دارید. گوجه فرنگی از آندسته مواد غذایی است که سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. اینطور برآورد شده است که هر نفر هر ساله به طور متوسط 80 پوند گوجه فرنگی مصرف می کند. 

از این ماده ی غذایی قرمز رنگ می توان در پخت غذاهای بسیاری استفاده کرد. و به صورت های مختلف، چه کنسرو شده، چه فریز شده و یا به صورت تازه در اختیار همگان می باشد و تقریباً هم ارزان هستند. علاوه بر مزایایی که گفته شد، گوجه فرنگی یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می توانید به بدنتان برسانید. 

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن، نوعی کاروتینوئید که باعث قرمز بودن گوجه فرنگی میگردد، می باشد. لیکوپن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که خواص ضد سرطانی نیز دارد و برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه بسیار مفید شناخته شده است. لیکوپن نیز مثل سایر آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد را در بدن که ممکن است منجر به آسیب رسانی به سلول ها شود، از بین می برد. این مواد روند بالا رفتن سن را نیز کاهش می دهند. 

گوجه فرنگی همچنین حاوی میزان بسیار بالایی ویتامین A و C است که برای مقابله با سرماخوردگی بسیار مفید است. همچنین حاوی میزان کمی فیبر، پتاسیم، نیاسین، و سایر مواد معدنی مفید نیز می باشد. 

2) ماست

ویتامین یا ماده ی مغذی اصلی: کشت زنده و فعال باکتریایی، و کلسیم

ماست از جمله ی آن مواد غذایی است که در همه ی خانه ها یافت می شود. ممکن است وقتی کودکی بیش نبودید، مادرتان شما را با ماست تغذیه می کرده است، البته این کاری بسیار هوشمندانه است، چون ماست نه تنها سرشار از کلسیم است که باعث استحکام استخوان ها و دندانهایتان می شود، بلکه مملو از کِشت باکتری است. این کِشت ها فعال معمولاً منتسب به لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و سترپتوکوکوس ترمائوفیلوس می باشد که دو ارگانیسمی هستند که شیر پاستوریزه شده را طی عملیات تخمیر به ماست تبدیل می کنند. 

آیا تا به حال تصور می کردید که ارگانیسم های زنده ی موجود در موادغذایی می توانند برای شما مفید باشند؟

میکروب های زنده ای که در ماست یافت می شوند، باکتری مناسب برای عمل گوارش را تقویت می کنند و باعث می شود که شما غذاهای خود را بهتر هضم کرده و مواد مغذی را جذب کنید. به علاوه، این ارگانیسم ها در ساخت سیستم دفاعی قوی نیز بسیار کمک کننده هستند، و همچنین پتانسیل کاهش کلسترول را نیز دارا می باشند. درحال حاضر تحقیقات بسیاری بر تاثیر این ارگانیسم ها بر بیماری های معده و روده و همچنین سرطان انجام می گیرد. 

ماست همچنین حاوی پروتئین و میزان زیادی ویتامین B12 ، ریبوفلاوین و پتاسیم میباشد. همچنین با طعم های مختلف در بازار در دسترس شما قرار می گیرد، از اینرو از خوردن آن هیچگاه خسته و دلزده نخواهید شد. 

برنج که به نام های دوئی، چاپول، ریس، روزی ، رونز، ارز، ثمن، ری، اوریزا و گرنج نیز نامیده می شود، دارای طبع سرد و خشک است. 

3) برنج

برنج گیاهی است علفی یکساله مخصوص مناطق گرم پر آب. معروف است که از نظر شرائط اقلیمی محل رویش برنج باید سر در آتش و پا در آب باشد. ارتفاع ساق? آن حدود 4/1-1 متر. برگها ی آن باریک و دراز  نوک تیز و گلهای آن به صورت سنبلکهایی با دم کوتاه در اطراف محور گل دهند? گیاه ظاهر می شود و میو? آن به شکل خوشه ای متشکل از سنبلکها در انتهای ساقه در می آید. در مورد بعضی از ارقام، خوشه برنج دارای ریشک است ودر مورد بعضی از ارقام بدون ریشک می باشند. در هر سنبلک سه گل وجود دارد که یکی از گلها که در راس واقع شده کامل و بارور و دو گل دیگر که در طرفین آن قرار دارند عقیم هستند. میوه را که یک دان? برنج در آن قرار داردشلتوک نامند. 

برنج از آسیا برخاسته است و از روز گاران کهن در چین ، ژاپن، هندوچین و هندوستان و پس از آن در جاوه ، سیلان ، اندونزی ،مصر، ماداگاسکار،برزیل ، امریکا،جنوب اروپاو عد های از سایر مناطق دنیا حتی در جنوب شوروی سایق نیز در مناطق گرم مانند سرزمین کوبان کاشته می شود. در ایران انواع آن در مناطق شمال ایران ودر جنوب در خوزستان و در نواحی گرمسیر فارس و اصفهان کاشته می شود. 

از نظر شکل ظاهری به طور کلی دو نوع برنج وجود دارد، نوع هندی که دان? دراز است و باریک و خیلی مرغوب که قسمت عمد? برنجهای مرغوب صدری ایران از آن نوع می باشد. نوع دوم ژاپنی که دان? گرد و ریز است که در ایران به نام برنج گرده معروف می باشد. 

از نظر تطابق با شرایط اقلیمی رویش نیز 4 گونه اصلی مختلف وجو دارد . 

برنجی است که در اراضی جلگه ای آبگیر کاشته می شود و به آب زیادی احتیاج دارد. Riz cultive1. 

برنجی است که دارای چسبندگی می باشد ودر مناطق پر آب کاشته می شود و ژاپنی ها بیشتر Riz glutant2. 

این دونوع را دوست دارند این برنج نیز به آب زیاد احتیاج دارد. 

خواص _کاربرد

مسلم شده است که در جریان گرفتن پوست و سفید کردن دان? برنج مقدار قابل ملا حظه ای از ویتامینها و خواص آنتی نوری تیک یعنی (ضد التهاب عصبی) شلتوک از دست می رود، زیرا این مواد در پوست و در غشای قهو ه ای برنج وجود دارد.[برکیل  ولز]. به علاوه طبق بررسی ها روشن شده است که مقدار ویتامیههای موجود در دان? سفید شده نیز در طول مدت زمان انبارداری برنج بخصوص اگر مدت درازی باشد کم می شود و به عبارت دیگر برنج تازه دارای ویتامین بیشتری از برنج کهنه است [کو ندو اوکامار]. دان? برنج دارای مواد غذایی است که تحریکات Euphorbia احشاو اندرون? معده ر اآرام می سازد [هاو]و در چین از مخلوط آرد برنج و نوعی گیاه فرفیون به نام ساییده شده و نرم ضمادی درست می کنند که برای خنثی کردن سم یک نوع سفره ماهی به نام Pilu lifera

استینگ ری بسیار مفید است [ویدال]. دانه های جوانه زد? برنج یا مالت برنج به عنوان مقوی معده به کار می رود و به طور کلی تونیک وبرای تقویت بدن خیلی نافع است [روا، هاو و دیگران]. آب برنج کننده و مدر است و ترشحات زیاد اسهال و اسهال خونی را تسکین می دهد. برای ورمهایروده ای و استفراغهای خونی و خونروی از بینی و شست و شوی زخمهای بد بسیار نافع است [استوارت  کروست و پتلو ].دم کرد? کلش و کاه نوعی از برنج به عنوان داروی ضد اسهال خونی و روماتیسم [هو] ونقرس [ویدال] به کار می رود.

خاکستر کاه وساقه های برنج چسبناک برای ریختن روی زخم و التیام و اگر در آب مخلوط شود مایع حاصله برای رفع تشنگی و التیام بو اسیر مفید است[هاو].جوشاند? ریشه ها وساقه های زیر زمینی برنج در موارد کمی ترشح ادرار تجویز می شود[گررو].

4 ) نمک

اثرات خوب و بد نمک بر بدن

نمک یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است و به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک می کند. اما مصرف زیاد نمک می تواند خطرات بیشماری را برای بدن داشته باشد. این خطرات در افرادی که فشار خون بالایی دارند، به مراتب بیشتر است.

ریختن نمک زیاد در غذا

اثرات مفید نمک برای بدن:

1بیشترین اثر مفید نمک، ثابت کردن ضربان غیر عادی قلب است و به تنظیم فشار خون می کمک می کند.

2خارج کردن اسیدیته زیادی که در بدن به وجود آمده است.

3حفظ تعادل مقدار قند خون

4فراهم ساختن انرژی لازم برای بدن

5کمک به عملکرد صحیح سلول های عصبی

6جذب مواد مغذی

7صاف و نرم کردن حنجره و جلوگیری از چسبناک شدن مخاط که معمولا در تنگی نفس دیده می شود.

8برای بیماری زکام و سینوزیت بسیار مفید است.

9نمک یک آنتی هیستامین طبیعی می باشد.

10جلوگیری از کرامپ یا گرفتگی عضلانی

11جلوگیری از ریزش بزاق در حین خوابیدن

12برای ساخت استخوان مهم است. یکی از مهم ترین دلایل پوکی استخوان، کمبود نمک و آب می باشد

توجه.

ensha20.blogsky.com/.../کاربردهای-چند-ماده-پر-مصرف-در-زندگی-ر...
کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه تحقیق چاپ. تاریخ : دوشنبه 19 مهر 1395 در ساعت 12:07. کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه تحقیق1. کاربردهای ...

تحقیق درباره معرفی چهار ماده پرمصرف در زندگی

www.asemankafinet.ir/post/.../چهار-ماده-پرمصرف-را-نام-ببرید.aspx
Translate this page
Oct 22, 2014 - تحقیق درباره معرفی چهار ماده پرمصرف در زندگی چهار ماده پرمصرف را نام ببرید ... ماست از جمله ی آن موادغذایی است که در همه ی خانه ها یافت می شود.

کاربرد چند ماده پرمصرف در زندگی

www.wiki-daro.ir/j.aspx?...کاربرد_چند_ماده_پرمصرف_در_زندگی...
Translate this page
کاربرد چند ماده پرمصرف در زندگی,کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه تحقیق,چند ماده پرمصرف در زندگی ما,کاربرد چند ماده پرمصرف در زندگی علوم هفتم,درباره ی ...

تحقیق کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه

newmihan.ir/.../تحقیق-کاربردهای-چند-ماده-پر-مصرف-در-زندگی-ر...
Translate this page
Oct 10, 2016 - X تحقیق کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه X تحقیق کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه | علوم هفتم X کاربردهای چند ماده پر مصرف ...

کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه تحقیق

mahfelqoqnooos.rozblog.com/.../کاربردهای-چند-ماده-پر-مصرف-در-...
Translate this page
19 hours ago - کاربردهای چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه تحقیق 11 . تحقیق درباره معرفی چهار ماده پرمصرف در زندگی 22 ا کتبر 2014 ... تحقیق درباره معرفی ...

تحقیق درباره معرفی چهار ماده پرمصرف در زندگی - انجمن‌های تخصصی ...

forum.drp30.com › علم و زندگی › مقالات ، جزوات و ... - Translate this page
Dec 27, 2015 - چهار ماده پرمصرف در زندگی : 1)گوجه فرنگی ? ویتامین یا ماده ی مغذی اصلی: لیکوپن اگر ... کاربرد چند ماده پر مصرف در زندگی روزانه تحقیق کنید.

چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه

moding.plusiha.net/چند+ماده+پرمصرف+در+زندگی+روزانه/
Translate this page
تحقیق درباره معرفی چهار ماده پرمصرف در زندگی چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه - کاربردماده های پر مصرف ... خوش آمدید - کاربرد چند ماده ...

کاربردهای-چند-ماده-پر-مصرف-در-زندگی-روزمره- - کانون فرهنگی آموزش قلم چی

www.kanoon.ir/main/کاربردهای-چند-ماده-پر-مصرف-در-زندگی-روزمره-
‌در آینده ممکن است مبلمان ما از مواد غذایی تشکیل شوند مانند لامپ تولید شده جدید که میان وعده پروتئینی محسوب می‌شود. خدمات کانون. معرفی خدمات · بورسیه · خدمات ویژه ...

بشر محصور در مواد شیمیایی (مقاله انتخابی)

shiateb.com/Pages/docsSimpleView.aspx?langid=1&sel=470
Translate this page
با وجود آنکه آثار زیانبار بسیاری از مواد شیمیایی بر جامعه علمی هویدا شده است، اما ... در این مقاله، تنها به آثار ماده‌ای بسیار پر مصرف در زندگی بشر امروز پرداخته شده است؛ ... حداقل آن است که کاربرد این مواد در خصوص جنین، نوزادان و کودکان، بایستی هر چه ...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ